Κυριακή, 20 Απριλίου 2014

Νερό

water

Η συνολική ποσότητα νερού που περιέχεται στο σώμα ενός ενηλίκου, μέσου βάρους 70 kg είναι περίπου 40 λίτρα ή περίπου 57% του βάρους τους σώματος. Το μεγαλύτερο μέρος της ημερήσιας πρόσληψης νερού καλύπτεται από την πρόσληψη νερού κατά 2/3 και τροφής κατά 1/3. Αν και το ανθρώπινο σώμα παράγει καθημερινά ορισμένη ποσότητα νερού, περίπου 150-250 ml την ημέρα, αυτή δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες του.

Η συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη υγρών, μαζί με το νερό που συνθέτει το σώμα, είναι περίπου 2.3 λίτρα την ημέρα.
Σε θερμοκρασία περιβάλλοντος, το νερό αποβάλλεται από τα ούρα, τον ιδρώτα και το δέρμα.
Κύριοι παράγοντες ρύθμισης της ενυδάτωσης του οργανισμού είναι: η αντιδιουρητική ορμόνη που παράγεται στον εγκέφαλο, οι νεφροί, η ορμόνη αλδοστερόνη και το αίσθημα της δίψας.Η δίψα είναι η προειδοποίηση ότι ο οργανισμός μας βρίσκεται στα πρώτα στάδια της αφυδάτωσης. Η αφυδάτωση είναι μια πολύ σοβαρή κατάσταση κατά την οποία το σώμα έχει λιγότερο νερό από όσο χρειάζεται. Είναι σημαντική η κατανάλωση νερού, κατά τη διάρκεια όλης της μέρας. Η καθημερινή και συνεχής πρόσληψη νερού είναι απολύτως απαραίτητη και ζωτικής σημασίας. Ο άνθρωπος μπορεί να επιβιώσει 70 μέρες χωρίς τροφή αλλά όχι πάνω από 15 μέρες χωρίς νερό.

apple Οι ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΥΝΟΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΚΡΑΤΗΣΗ ΝΕΡΟΥ:

  1. Η διατροφή: Το νάτριο είναι το στοιχείο που υπάρχει και στο αλάτι το οποίο ευθύνεται για την κατακράτηση των υγρών στο σώμα ενώ το κάλιο έχει αντίθετη δράση από το νάτριο.
  2. Το προεμμηνορρυσιακό σύνδρομο: Είναι το σύνολο δυσάρεστων οργανικών και ψυχολογικών συμπτωμάτων, τα οποία εμφανίζονται περίπου μία με δύο εβδομάδες πριν από την εμμηνορρυσία και σχετίζονται άμεσα με τις ορμονικές μεταβολές που παρατηρούνται κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου του γυναικείου κύκλου. Οι διακυμάνσεις των ορμονών επηρεάζουν την ισορροπία των υγρών του οργανισμού με αποτέλεσμα να γίνεται κατακράτηση περισσότερου νατρίου και στη συνέχεια και περισσότερου νερού για να επανέλθει η ισορροπία.
  3. Κακή κυκλοφορία του αίματος και της λέμφου
  • Ορμονικές διαταραχές:
  • Δυσλειτουργία θυρεοειδούς αδένα
  • Πολυκυστικές ωοθήκες
  • Δυσλειτουργία επινεφριδίων
  • Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης

apple Κατακράτηση υγρών

  • Ορμονικές διαταραχές: Είναι η πιο συχνή αιτία κατακράτησης υγρών. Το οίδημα αρχίζει να δημιουργείται 10 ημέρες πριν από κάθε κύκλο και εξαφανίζεται με την εμφάνιση της εμμήνου ρύσεως. Η αύξηση των οιστρογόνων σε συνδυασμό με την προγεστερόνη κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης οδηγεί τον οργανισμό να κρατάει νάτριο και κατά συνέπεια νερό. Αυτό είναι τελείως φυσιολογικό φαινόμενο, αν και σε ορισμένες γυναίκες γίνεται ιδιαίτερα έντονο σε σχέση με τη διατροφή τους.
  • Πολύ αλάτι: Η αύξηση του άλατος στις τροφές οδηγεί τον οργανισμό σε έντονη κατακράτηση νατρίου και υγρών, κυρίως σε ορισμένες περιοχές όπως μάτια, στήθος, χέρια, κοιλιακή χώρα. Μπορεί να συμβεί όταν αλατίζουμε πολύ το φαγητό μας ή όταν τα γεύματά μας είναι πλούσια σε πάστα, τυρί, αλλαντικά, τσιπς, κύβους για ζωμό, κονσέρβες, αφυδατωμένες τροφές. Ίσως χρειαστούν αρκετές ημέρες μέχρι να αποβληθούν τα υγρά.
  • Λίγο νερό: η λήψη άφθονου νερού ή τροφών πλούσιων σε νερό (σούπες) διεγείρει τα νεφρά να αποβάλλουν μεγαλύτερη ποσότητα υγρών. Πίνετε λοιπόν άφθονο νερό, χορτόσουπες, χυμούς, ροφήματα (τσάι, χαμομήλι). Με αυτόν τον τρόπο βοηθάτε τον οργανισμό να αραιώσει το νάτριο του αίματος και να λειτουργήσουν τα νεφρά.
  • Απότομες δίαιτες: Η γρήγορη απώλεια βάρους, τυπική στις απότομες δίαιτες, οφείλεται κατά μεγάλο μέρος στην απώλεια υγρών. Έτσι, ο οργανισμός τείνει να εξισορροπήσει αυτές τις απώλειες κατακρατώντας περισσότερα υγρά. Ιδιαίτερα οι δίαιτες αδυνατίσματος που είναι φτωχές σε πρωτεΐνες (κρέας, ψάρι, αβγά, γαλακτοκομικά), μπορεί να οδηγήσουν στο φαινόμενο κατακράτησης υγρών.
 1 επισκέπτης on line